Skaffa ett vitt Hollywood-smile hemma med samma metod som tandläkarna använder. Köp din hemmatandblekning online nu!

Europa med bil, Juli 2010! (Dag 1-3)

De första dagarna skrev jag när vi var ute på vägarna så de saknar oftast Å Ä och Ö men det får ni leva med, jag tror ni fattar ändå.

Måndag 12 Juli!

Vi akte tidigt pa morgonen, redan vid 6, jag halvsov tills vi stannade vid nagon bensinmack i Landskrona vid 8-tiden. Där at vi lite rukost och fortsatte sedan, till Malmö, över bron och in i Danmark! Där akte vi i nagon timma innan vi kom till staen Dresden. Där tog vi en liten runttur och sträckte pa benen innan vi tog färjan över till Tyskland. Vi akte och akte, och vi hamnade tillslut i Berlin, där vi hade lite trubbel emd att hitta hotellet, men efter nagon timme sa gick det bättre. Vi checkade in och gick sedan ut pa stan direkt, vi gick inte sa langt eftersom att det var nästan 40 grader ute, sa vi tog var sin dricka, gick nagra hundra meter och sedan hem igen, duschade säkert 2 ganger iskallt och sedan försökte vi somna i ett rum helt utan AC. Det var svart, men jag sov säkert nagon timma i alla fall.

Tisdag 13 Juli!
Vaknade upp, svettig som en gris, tog en kall dusch och gick sedan ner till frukosten med min kära familj. Efter den sa tog jag en kall dusch till innan vi gick ut pa stan. Eller vi tog en buss, en turistrundtur med 16 stopp som man kunde hoppa av pa om man ville, för det kom en ny buss var 10 minut pa varje stopp hela dagen. Sa vi hoppade av pa lite fina ställen, bl.a. vid en bit av Berlinmuren, vid Sony Centre, Checkpoint Charlie, judiska museét, TV-tornet, riksdagen och Brandnburger Tor. Det var en väldigt vacker stad, men det känns som om vi missade mycket och stressade sa di vill jag aka igen nagon gang. Man kan säkert vara där en vecka utan att ha det minsta lilla trakigt! Efter runtturen sa gick vi lite i affärer pa gatan där vi bodde och tog en glass pa Mövenpick. Sedan gick vi hem, tog en kall dusch eller 2 och försökte desperat somna igen.

(Berlinmuren)

Onsdag 14 Juli!
Vaknade upp i en svettpöl, tog en kall dusch och gick ner och at frukost innan vi begav oss mot Prag. Vi stoppade endel pa vägen men var ända framme pa efetrmiddagen. Vi hade även här problem med att hitta hotellet och alla vägar i hela staden var enkelriktade sa det var ju galet svart att köra genom Prag ska ni veta. Men när vi hittat fram och jag släpat upp min resväska till 5e vaningen (efetrsom att jag vägrade den lilla hissen (cellskräck)) Sa tog jag en kall dusch (blir lite av en vana) och vi gick ut pa stan. Mycket gamla hus och jag later bilderna tala för sig själva. Vi at pa en restaurang pa ett tak mitt i staden. Med utsikt (som ni ocksa ser pa bilderna) som var galet vacker. Vi gick en bit till efter maten och tog sedan tunnelbanan hem.