Skaffa ett vitt Hollywood-smile hemma med samma metod som tandläkarna använder. Köp din hemmatandblekning online nu!

Kladdkakemuffins, perfekta tröstätare.

Jaha. Fick beskedet i morse, inte en enda bild klarade sig. Det var ganska hårt, men livet går vidare...
Och lite tur i oturen så hade jag varit ganska flitig med att lägga in dubletter på bilderna på en annan dator. Tacka gudarna.
Men för att tröstäta ordentligt så gjorde jag mina berömda kladdkakamuffins.
Tänkte skriva upp receptet för dom är så himla goda:

KladdKakaMuffins:
Recept från USA där man är experter på allt med cholkad. Extra goda och verkligen lättgjorda.

Det du behöver är;
2 ägg
3 dl socker
1½ tesked vanillin
1 krm salt
4 msk kakaopulver
1½ dl vetemjöl
100g avsvalnat smör
(till glasyren;)
3 msk florsocker
½ msk kakaopulver
lite vatten

Såhär gör jag:
Sätt ugnen på 160 grader.

Smält smöret i en kastrull och ta av den från plattan så att det svalnar.

Blanda ihop ägg och socker, helst inte med elvisp.
Blanda i vanillinet, saltet och kakaon, och sedan mjölet.

Om smöret inte har svalnat ännu så kan du ta fram en plåt och kakformar.

Smeten räcker till ganska precis 12 muffins, och lite mindre om du hade plannerat att äta lite av smeten. he he he.
(det kan bli kladdigt..)
höhö
När smöret har svalnat så häll i det och blanda ihop allting tills det blir en fin smet.

Sedan är det bara att fylla formarna. Fyll dem inte hela vägen upp, halva ungefär, för de blir större sen.
Mitt tips är att använda 2 skedar (och till sist en slicke pott för att skrapa ihop allt.)

Stoppa in dem i ugnen. De är klara när de är liksom höga och spruckna på ytan, kladdiga innuti och torra utanpå. Det tar ca. 25 minuter.
nästan 9 minuter kvar.. mehehehe!

Ta inte ut dem för tidigt för då blir det bara kladd som rinner ur formarna sedan (tro mig, jag vet)
Låt dem kallna innan du rör dom. Och det är normalt att de sjunker ihop.

Rör inte ihop glasyren förräns du har tagit ut kakorna, för då stelnar den.
Glasyren är enkel. Men gör gärna dubbel sats för annars brukar den inte räcka. Ta minsta möjliga mängd vatten. Helst inte mer än 2 kryddmått om det går.
Sen är det bara att kladda på glasyren på muffinsarna. Du kan också ta på någon topping, som riven mandel eller strössel, idag valde jag att stoppa på an smarties. Smaskens!


Lycka till ! :-)

Postat av: frida

så trevligt :D

ska testa det någon gång (;

2009-02-01 @ 20:56:31
URL: http://www.flygplats.blogspot.com/
Postat av: Emma

Hihihi. De e gött de ;)

2009-02-01 @ 21:01:01
URL: http://grannis.blogg.se/
Köp hem tandblekning online för bara 299:-


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Köp hem tandblekning online för bara 299:-