Skaffa ett vitt Hollywood-smile hemma med samma metod som tandläkarna använder. Köp din hemmatandblekning online nu!

sitter här..

Sitter här nu och försöker plugga till Fysikprovet imorgon. Eftersom att jag inte har pluggat innan så får jag sitta med det nu. Wooohoo living the dream.
+ 79 spanska glosor också, eftersom att Lärarn blev lite arg på klassen i måndags.
I alla fall, om någon i hela världen fattar detta så kan han/hon gärna kontakta mig.

''
Arbetet (W) får vi om vi multiplicerar kraften (F) med sträckan (s). I det här exemplet är kraften lika med 30 N (newton) och sträckan 2 m. Arbetet är alltså 30 N x 2 m = 60 Nm, eller 60 J (Joule). Men vi kan också säga att den energi som kräv för att lyfta stenen är 60 J. Låt oss även räkna ut effekten (P), Den får vi om vi dividerar arbetet (W) med tiden (t). Om det tar 6 s att lyfta stenen blir din effekt 60 J/ 6 s = 10 J/s. Vi kan också säga att effekten är 10 W (watt). Om du lyfter den på 3s blir effekten 60 J/ 3 s = 20 J/s = 20 W. Ju fortare du lyfter stenen desto större blir alltså effterken.''

Jag slösade just bort 10 minuter av min pluggtid till att skriva det där.
Det var grymt nödvändigt.


Köp hem tandblekning online för bara 299:-


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Köp hem tandblekning online för bara 299:-