Skaffa ett vitt Hollywood-smile hemma med samma metod som tandläkarna använder. Köp din hemmatandblekning online nu!

High School, första två dagarna, check!

Okej, here goes.

Första dagen i High School. Grace körde mig så att jag slapp ta bussen 6.22. Men skolan börjar fortfarande 7.30 så jag var där 20 över. Hon släppte av mig på baksidan av skolan där tydligen alla går av bussar och bilar. Jag klev in i byggnaden och klockan ringde precis när jag tog steget in. Gympasalen låg precis brevid och det var där jag skulle möta Jackie som skulle hjälpa mig men det kom ut så mycket folk. Så sjukt mycket folk. Jag svär, jag har aldrig sett så mycket folk på samma ställe i hela mitt liv. (om man räknar bort konserter dårå) men det här var värre. Alla visste vart de skulle och jag stod där och det enda jag visste var att jag skulle till rum 227. Två våningar att välja mellan och kartan över skolan låg i väskan som var helt omöjlig att få fram bland alla människor. Det var bara att följa strömmen i det läget, man kunde inte ta sig fram på något annat sätt.
Jag frågade tillslut en lärare och hon visade mig vart klassrummet låg och jag kom in efter att läraren urtanför kollat mitt schema och skrivit under det.
Jag stod sedan i dörröppningen, givk sakta innåt. Kändes som om jag var filmkameran i en Amerikansk High School film , för det såg precis likadant ut. Jag gick långsammare och tillslut fångade jag ögonkontakt med en tjej som log mot mig. Jag satte mig brevid henne och hennes kompis. De sa inte ett ord till mig men jag hade i alla fall löst mitt första problem.

Sedan kollade vi på filmer om skolan, regler och papper som ska fyllas i och åter igen, regler. Sedan ringde klockan och vi började med schemat. då var det dax at hitta klassrum 259. Okej, jag antog att det var på andra våningen, precis som det rummet jag var på precis, så jag hittade enlärare igen som visade mig. Och det är verkligen så att korridorerna är proppfulla i 4 minuter och sedan den 5e, när man ska vara i klassrummet redan på nästa lektion så är det helt tomt. Helt tomt, förutom jag då som sprang till klassrummet. Hann i tid, som tur var. Jag hade då Sociology med Coach Davis och vi pratade också mest regler och så som man gör de första dagarna hemma också - fast 769 fler regler att hålla koll på.
Nästa klassrum råkade vara 258 så det var bara rakt över korridoren så jag lyckades komma i god tid dit. det var Web Mastering och jag tänkte, coolt, men sedan frågade läraren om någon visste vad Photoshop var och jag och en annan tjej var de enda som räckte upp handen...
3rd period var US History, där vi fick veta att på fredag ska vi ha ett prov på ALLA delstater och "Huvudstäderna" i de delstaterna. Hahaha.. Ja.. Lycka till Emma, jag kan säkert räkna upp 20 delstater men jag vet nog bara vart 4-5 ligger någonstans. Och huvudstäderna? Herregud.
4th period var Algebra, som jag hoppas kommer bli lätt för jag är ganska trött på matte just nu. Men vi givk bara igenom regler och så där med. Mitt i den lektionen var det lunch, och nästa stora uppgift under dagen började. Jag virrade runt cafeterian och försökte hitta i alla fall ett tomt bord så jag kunde sätta mig men det fanns bara med folk på så jag gav nästan upp precis innan min Web Mastering lärare kom fram till mitt förvirrade ansikte och frågade hur det var. Jag sa okej, och sa att jag var ny. Han frågade vart jag var från och jag berättade min historia. Han blev chockad och ja, han var den första som fick veta att jag var en utbytesstudent, det är så mycket folk på den skolan att alla är bara en i mängden. Han erbjöd sig att presentera mig inför några andra juniorer så att jag kunde sitta med dem och det blev så. De sa inte så mycket men jag hade Art som 5th oeriod med en av dem sedan, så det kändes bra. Jag gillade Art, vi ska bygga saker av tändstickor i 2 veckor vaje dag. Passar bra som sista lektion.

Bussresan hem var ju .. intressant, sjukt mycket folk och varmt! Men jag överlevde! Jag gjorde det! Första dagen klar! Och idag även andra. Där det inte hände så mycket annorlunda, bara att vi började jobba mest. Och jag ska antagigen få chans att ändra mitt schema imorgon så då ska jag byta något mot journalistik, antagligen web mastering. Vi får se hur det går.

Hope I make 3rd day too!

Postat av: Dagge

De lät ju roligt! (: Fast ja kan dock inte föreställa mig hur mycket folk de ör..

Segt de där med provet.. Du kanske ska säga de till läraren? (;

Hahahha seriöst? Tändstickor..? hahahaha ! (y'

Va de en gul skolbuss? :D♥

Coach Davis... Brooke Davis(y'♥

2010-08-25 @ 06:56:29
URL: http://mysweetestthings.blogg.se/
Postat av: Anna

Låter som om det går i ett. Var öppen och berätta vem du är så blir det kanske enklare. Roligt att behöva plugga första veckan...Du fixar det! Kram M

2010-08-25 @ 07:54:50
Postat av: Olivia

brooke davis <3 man sitter helt fastklistrad framför datorn när man läser dina inlägg! Vill veta hur de går för dig där borta <3 lämna inte utanför några detaljer! you'll make it trough the trird day<3 kisshark

2010-08-25 @ 10:17:01
URL: http://heartman.blogg.se/
Postat av: Pappa

Verkar kul och jobbnigt på en gång. Du klarar det.

Kram P

2010-08-25 @ 12:25:56
Postat av: frida

Men oj. Jag trodde alla visste att det kom utbytestudenter och att man visste vilka det var. Vad skumt.

Svårt med US history dock. När man liksom bara vet typ att Washington DC är huvudstaden..

Art verkade ju skitkul! (:

2010-08-25 @ 17:51:43
URL: http://fridaliljeberg.blogg.se/
Köp hem tandblekning online för bara 299:-


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Köp hem tandblekning online för bara 299:-