Skaffa ett vitt Hollywood-smile hemma med samma metod som tandläkarna använder. Köp din hemmatandblekning online nu!

Danmark/Lalandia 6-9 augusti 2009

6 augusti

Klockan 9 bar det av, och en halv sovande Emma kliver in i bilen och somnar med en gång. Jag vaknade upp vid 11 då vi tog en fika på en liten rastplats vid motorvägen. Där vi drack, som min syster kallar det, ''I like to move it move it - saft'', som i själva verket är mer med figurer från madagaskar på.
Vi åt även vattenmeloner och bullar. Och sedan bar det av igen. Vi åkte över bron i Malmö och helt plöstligt var vi danskarnas land. Vi stannade på vägen även då och tog en pölse och glass. Gungade även lite på en rostig gungställning utanför bensinmacken.
Den sista biten satt vi och sjöng massa Tomas Ledin låtar innan vi kom fram till lolland som det heter. lol. Och svängde in vid skylten Lalandia, där vi skulle spendera resten av veckan.
Väl där så åt vi bullar, igen, och blev anfallna av nyckelpigor som det nu kryllar av överallt. Måste vara rekordår.
efter att vi hade checkat in så badade vi tills badet stängde klockan 7 och då gick vi hem till stugan, vi gick genom en gethage på vägen. Tyvärr så har jag inte tagit så mycket kort efetrsom att den mesta tiden gick åt att vara pisseblöt i ett badhus, inte precis den bästa tiden att ta upp kameran.
Efter badet drog vi hem och åt middag och sedan gick vi tillbaka till själva aktivitetshuset och drog till spelhallen en stund. Sedan kom vi på att det var försent för att gå på bio eftersom att sista bion gick 21.15. men vi drog hem och spelade kort och såg på film istället.
 

 
 
 


7 augusti

Vi spenderade mestadelen av dagen i badhuset, där det by the way fanns väldigt många ruchbanor, och speciellt en som vi åkte nästan hela tiden. det var som en 2 meter bred bana som det forsade vatten i, den svängde och man dunsade i väggarna hela tiden. Dessutom så var det ingen gräns på hur många man fick åka samtidigt så alla bara hoppade på hela tiden, så väl nere i poolen där man landade efter en 1-minut långa åkturen, så landade det ungefär 1 pers i sekunden från den fett packade åkturen. Så man fick akta sig snabbt som ögat.
Vi tog en pizza i baren och spelade ett parti minigolf innan vi doppade oss i poolen igen. Sedan gick vi hem och åt kött med bearnaisesås och potäter. Mmm..
 
 

8 augusti

Vi började dagen med Bowling, då jag för ovanlighetens skull faktiskt vann. Sedan hoppade vi i poolen efter lunchen och jag fick även solat endel. jag hittade en go ställning för att sola ryggen oxo, innan jag kom på att man faktiskt kunde ligga platt på marken. Jag vet inte hur många blåmärken jag utveklade under denna dag på den stora vattenruchbanan. Men det återstår att räkna. Vi tog ett parti biljard också, där jag blev totalt överkörd av min pappa och bror, men som sagt, man kan inte vara bra på allt.
 
 

9 augusti

Dagen spenderade vi på motorvägen, och åkte hem.
Dagens var min bok, Ljudet av ditt hjärta, mina öronproppar, min marabou-nonstop och min toblerone. Vad mer kan man säga? Borta bra men hemma bäst =)

Köp hem tandblekning online för bara 299:-


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Köp hem tandblekning online för bara 299:-