Skaffa ett vitt Hollywood-smile hemma med samma metod som tandläkarna använder. Köp din hemmatandblekning online nu!

idag är klockan lördag

Ja, var ska jag börja? Jo kanske därifrån jag slutade igår verkar ju logiskt. Jag åkte till skolavslutningen där det spelades fin musik och lärarna sjöng. Och då är det inte de vanliga konstiga svenska textenerna som lärarna har skrivit ihop tillsammans på en melodi som redan finns och att låten handlar om alla elver på skolan. Åhnej, när man går i en mediaskola så e det för tusan klass på sakerna. Våran svenskalärare sjöng och medieproduktionsläraren spelade, våran mentor spelade vackert på piano och några musiklärare lirade gitarr som om det var födda till att göra det. Sjukt bra var alla i alla fall. Sedan i klassrummet så dansade ju även Joakim för oss alla, som han hade lovat, lika bra det. Den killen har ju talang. Och sedan kramade vi varandra och gav varandra lite julklappar medans vi åt pepparkakor och drack julmust. Jättemysigt.

Efter det så var klockan runt 10 på morgonen och vi (Dagge, Frida och jag) begav oss mot kungsmässan. Vi var där 11 och stannade i nästan 5 timmar där inne, jag tror att det kan vara rekord. Vi satt på Mcdonalds först, där vi också träffade på Amanda, Johanna och Olivia. Johanna och Olivia anslöt sig till gruppen och vi gick sedan några varv i byggnaden innan vi sedan satte oss ner på Espressohouse och satt där i två timmar, svettades och skrattade även om vi förstod ungefär hälften av allt om alla berättade. Vi begav oss sedan till Dagge, fast Johanna var tvungen att åka hem så vi tog farväl av henne för att sedan dela på oss då Olivia och Dagge cyklade hem till Dagge och jag och Frida tog bussen. Jag och Frida kom väl dit lite tidigare, och även om det var så olagligt sjukt kallt ute så överlevde vi tills vi hörde skratten långt borta och förstod att de närmade sig. Väl hemma hos Dagge Daggelito så satt vi i hennes rum och turades om, om datorn, medans vi satt och sjöng och Dagge spelade gitarr till de låtar vi önskade att vi ville sjunga. Sjukt mysig stämning.
Sedan åt vi tacos, som var jätte jättegott, och efter det så bakade vi pepparkakor. Massor av pepparkakor i alla olika former som man kan tänka sig. Sedan kollade vi på den trevliga filmen Harry Potter och halvblodsprinsen, som Olivia och Dagge inte hade sett, och åt allt från polkaglass och kladdkaka till coca cola och godis. Borsta tänderna gjorde vi som vanligt såklart, tandkräm på tungan och skölj. Det brukar bli min fredags och lördags traition. Men, ni får väl vara glada att vi borstar tänderna över huvud taget. 
Efter att vi hade suttit/legat och pratat och skrattat någon timma så somnade vi alla fyra inne i Dagges rum, och Dagge snarkade för er information, men jag bestämde mig för att inte berätta det. ... Oj. 
Ja, jag vaknade upp vid 11 för ett alarm gick igång någonstans längre bort i rummet. Jag letade fram mobilen och stängde av alarmet, trodde jag, men sedan, 10 minuter senare, så gick det igång igen. Men då fick jag av det i alla fall. Och jag tittade runt mig och fann bara 1 till levande själ i rummet. Nej, de andra var inte döda, utan det var bara jag och Olivia där inne. Dagge skulle till träningen och Frida skulle vara i Göteborg klockan 12 så jag antog att de hade gått. Men rätt som det är så kommer både Frida och Dagge inklampandes i rummet och Dagge börjar peta på mig för att få mig att gå upp. Det visade sig att hon redan hade kommit hem från träningen och att Frida bara hade missat att kolla bussarna. Men hon kom iväg sedan i alla fall, dock inte förräns vid halv 1 men bättre sent än aldrig, som man brukar säga. Jag och Olivia åt frukost och pepparkakor innan vi också begav oss iväg mot Göteborg för att jaga julklappar. Jag har ju redan köpt alla mina men jag hjälpte Olivia att leta i alla fall.

Men det gick inte riktigt som vi ville. Första 45 minuterna spenaderade vi på Nordstan där vi inte hittade någonting som verkade passa Olivia i smaken. Så hon kom att tänka på en affär som hon hade varit i någon gång innan som hon såklart visst vägen till så vi började gå och ju längre vi gick desto mörkare blev det och desto mer osäker blev jag på att Olivia faktiskt visste vart hon var påväg. Vi virrade runt på stans konstigaste ställen innan Olivia såklart visste vart hon skulle och vi tog spårvagnen till Grönsakstorget (åt helt motsat riktning som vi hade vandrat innan) Därifrån så gick vi runt och runt på alla gator och torg utan resultat och efter över 1 timmas sökande utan mat eller dricka i magen, och med helt ihjälfrusna kroppar så gav vi upp och gick mot närmaste spårvagnshålplats. Vi hackade tänder och suckade över att vi inte hade hittat den där bra affären som hon visste fanns. Tillslut fick man ju ont i ögonen av allt neonljus i mörkret och de enda minnesbilderna jag har av virranet är ungefär som om man skulle snurra runt i mörker med massor av olika fäger på neonskyltar och ljus överallt. Vi var nästan på spårvagnstationen när vi kollade in på en gata med många fina affärer och varma mysiga skyltfönster och ser skylten på affären vi letade efter där framme. Efter en nära gråtatack så går vi fram till affären och ser skylten "Öppet Lördagar 9-16". Sedan ser vi klockan slå 16.50 och vi ger helt enkelt upp jakten på julklappar över huvud taget och åker tillbaka till nordstan för att värma de delar av kroppen som fortfarande levde. Vi hamnade inte helt oväntat på Mcdonalds där vi satt och pratade om allt och alla tills vi sedan gick ner och hittade en julklapp. Sedan tog vi pendeln hem och lite senare bussen (som jag var nära på att missa) och nu, några timmar senare så är jag nästan uppvärmd efter ett lite konstigt dygn bakom mig. Men det är i alla fall något som jag långt ifrån kommer att glömma.


Såhär definierar vi ordet roligt.


Mobilberoende? - nejdå.


Det bakas pepparkakor.


Emmas pepparkakor blir till på bilden till vänster och Dagge har gjort 3D figurer från den, för oss, kända youtubefilmen Hundparken: Äta bajs. på bilden till höger.


Olivia och hennes bästa vänner.

Nej nu får jag avsluta, klockan är ju snart söndag.

Postat av: Olivia

hahahahhahaha, nu e klockan söndag xD

jag ledde när jag löste inlägget, skitaroligt ju xD hahaha

2009-12-20 @ 00:07:44
URL: http://heartman.blogg.se/
Köp hem tandblekning online för bara 299:-


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Köp hem tandblekning online för bara 299:-