Skaffa ett vitt Hollywood-smile hemma med samma metod som tandläkarna använder. Köp din hemmatandblekning online nu!

Mitt 2011

Januari



Mitt 2011 började uppe i New York där jag och min amerikanska familj som jag bodde hos då firade jul och nyår. Det var snöigt och kallt men kändes också lite mer som hemma än Texas. Men, det tog inte lång tid innan skolan började igen så vi flög tillbaka till Texas där det var varmt och skönt. Eller ja, runt 15-20 grader i alla fall. Jag, Emily, Grace och några vänner till familjen åkte och campade i slutet på månaden uppe vid gränsen till Oklahoma där vi pysslade och hade oss i några dagar och det var ungefär det som hände i januari, förutom skola och andra saker.


Februari



Februari började varmt, det var 25 grader de första dagarna men sedan, BAAM, blev det minusgrader och snö runt den fjärde och femte februari. Då passade jag, Emily och Megans familj på att åka "pulka" i kanoter. Sedan fyllde jag 18 år och firade det på en superrolig restaurang med Kim, Grace och Emily. Det blev även mycket skola och för att fira min födelsedag så åkte jag, Maya, Jackie och Caroline på Drive-in bio som var svinkul!

Mars



Från snö (som dock bara varade i två-tre dagar) till blommiga träd och soliga vårdagar. Jag var och shoppade med Daliah i början av månaden och precis som resten av året så hade jag i princip obegränsat med pengar (som jag saknar lite nu..). Jag gick på mycket bio med Medina och helt plötsligt var det Spring Break i Texas! Då åkte familjen + Symphony ner till Huston och San Antonio, som båda är grymt fina städer i Texas. Vi gick också på Sea World. 

April



I april hände det mycket, så mycket att jag fick utesluta många bilder. Men det som hände var att skolan började igen. Vi som gick i kyrkan ordnade en loppis där vi tjänade ihop massor med pengar på hur mycket grejer som helst, till exempel de där gröna hängslebyxorna som Megan har på sig på bilden. Jag fick också besöka Six Flags där jag åkte några SJUKA berg-och-dal-banor och jag vann även priser i skolans Art-show för lite teckningar jag hade målat. Bilden högst upp på mig och två soldater är från en middag då jag fick träffa dessa två tjejer som var Graces kompisar och skulle åka till Afghanistan dagen efter bilden togs.
I April drog jag också på en jätterolig resa till Kalifornien i en vecka där jag träffade massor med roliga människor och såg otroligt coola och fina platser. Om ni vill se bilder därifrån så kan ni klicka på någon av dessa länkarna (Kalifornien, Los Angeles & Hollywood, Disneyland, San Francisco, Alcatraz, San Diego).

Maj



Maj bestod mest av skola och pluggande men det var också sista chansen att umgås med mina amerikanska vänner så det gjorde jag mycket. Även Maya, som var utbytesstudent från Tyskland umgicks jag mycket med eftersom att vi var nära vänner. Sedan kom den 27 maj då jag fick träffa min familj för första gången på nästan 10 månader! Åh vilken underbar dag det var! De kom över till Texas där de spenderade en och en halv vecka, både med mig och min amerikanska familj men de reste även runt lite i Texas på egen hand.
Skolan slutade i slutat på maj eller i början på juni (orkar inte kolla) och det var både jobbigt och skönt.

Juni



Sedan kom juni, då var jag fortfarande i Texas. Min familj åkte hem till Sverige två dagar innan mig och när jag kom hem efter en 22 timmars resa på fyra flygplan så var jag helt slut. Men mamma, pappa, Marcus, Johanna, Olivia och Dagge mötte upp mig på Landvetters flygplats och det blev tårar och kramar innan vi åkte hem HEM till Fjärås tillsammans. Tjejerna åkte iväg efter en stund och jag och Marcus somnade i soffan hela dagen och jag var bara glad, men otroligt ovan, att vara tillbaka i Sverige igen. Såklart var det jobbigt att lämna Texas också och jag saknar min amerikanska familj jättemycket!
Men sedan var det sommarlov som gällde, och det spenderades med mina nära och kära. Det blev mycket skräpmat, skratt och tacos!

Juli



Juli gick så himla fort! Men ändå hann jag med att åka ner till Halmstad och hälsa på Olivia som gick intensivkurs där för att ta körkort. Jag åkte till Danmark med familjen och det blev ännu mer tacos och korv med Marcus. Finns väl inte så mycket att skriva, jag bodde mest hos Marcus under dessa veckor, jag hade det himla bra!

Augusti



Haha det blev bagageloppis med Johanna och Matilda i regnet i början på månaden och vi hälsade på Farfar i hans sommarstuga. Sedan blev det mer tacos med Marcus och mycket övningskörande. Skolan började, vare sig man ville det eller inte, och även wordfeud blev populärt.

September



Nu började hösten, och vi började den med kräftskiva med Alsterbergarna. det blev mycket läsning i skolan, då jag skulle läsa ut tre böcker på en viss tid. Mörkret kom även och hälsade på men det fixade jag med att gå ut på Jensens och äta middag med Frida, Dagge, Thilda och Emmy. Sedan gick jag och Marcus på Håkan Hellström på Liseberg, vilket var jättemysigt och september slutade med att jag och Frida åt thaimat och sedan var vi och resten av journalistgruppen med på Debatt på TV. Mitt i allt detta pluggade jag som en galning med körkortet.

Oktober



Tog mitt körkort! Wiho! Och jag och Marcus bytte ut tacos mot pizza som blev våran nya favorit. Mörkt mörkt mörkt, läsa läsa läsa. Och sedan blev det höstlov och jag, mamma, pappa och Sara åkte till Turkiet där vi slappade i en hel vecka i solen. Jätteskönt! Det blev också en hel den fika med Johanna på Karma.

November



Förutom slappandet i Turkiet så hamnade jag på sjukhus i ett helt dygn efter en konstig attack som antagligen var en blandning av matförgiftning och uttorkning. Men sedan mådde jag bra igen och fick slappa lite till innan vi åkte hem till kalla mörka Sverige. Väl hemma så blev det mer fika med Johanna och Olivia, mattmackor med Marcus och ett besök till Mölndal där Mathias hade en basketmatch. Jag, Johanna, Thilda och Frida jobbade även på en firmafest där vi serverade för 1000 kr var och sedan vann jag en söndrig Iphone också (fast fick den lagad).

December




December började dåligt, då jag var sjuk i en vecka och allt var segt. Men sedan orkade jag upp igen och då blev det pepparkaksbak, jobb och skola som gällde. Men skolan tog slut tillslut, fast först fick jag träffa coola Egoina i Göteborg! Det blev fika även i december och en del pizza vill jag lova. Jag och Marcus gick på jul på Liseberg och jag och Frida åt sushi. Sedan blev det jul helt plötsligt och idag är det nyår. Så var hela 2011 slut.

Hoppas att ni hade ett bra år för det hade jag! Hoppas på att 2012 kan toppa 2011 dock!
Gott nytt år allihopa.

Postat av: Olivia

Fuck 2011 <3 vi kommer ha världens bästa år! Dream Big!!!!! Eller nåt ;)

2012-01-02 @ 13:52:44
URL: http://heartman.blogg.se/
Köp hem tandblekning online för bara 299:-


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Köp hem tandblekning online för bara 299:-