Skaffa ett vitt Hollywood-smile hemma med samma metod som tandläkarna använder. Köp din hemmatandblekning online nu!

Gran Canaria 2010 !

Dag 1, Lördag.
Upp tidigt, okej, inte lika tidigt som det brukar vara när man ska åka till landvetter, men att vakna klockan 6 är lika jobbigt ändå. Vi kom fram till flygplatsen, och... jag minns inte så mycket. Vi åt frukost på "våran frukostreataurang" som vi kallar den. Sedan köpte jag och mamma billig parfym och sedan bar det iväg mot Gran Canaria i lite mer än fem timmar frammåt. På planet visade de Upp och sedan somnade jag halvt i min flygplansstol och vaknade igen en stund senare. Då trodde jag att vi snart skulle landa, men det visade sig att det var 3 timmar kvar. Roligt. Men när vi väl var framme så tog vi och hittade våra väskor, hittade rätt buss, väntade på några segisar i 45 minuter och sedan kunde vi åka till hotellet, vilket också tog ungefär 1 timma.
Sedan drog vi ut på stan, vid stranden och åt god mat och njöt av att semestern bara hade börjat. Aaaah, livet är underbart!

Dag 2, Söndag.
Det blir en dag på strandeeeeeeen! Ja, till Amadorez stranden blev det och varmt var det, god mat åt vi och varmt var det. Jag brände mig på ryggen och rumpan denna dag, vilket sedan gav konflikter på min sömn och kläderna jag fick bära de närmsta 2 dagarna, men vad offrar man inte för en litet tupplur på stranden i solen? På kvällen/eftermiddagen firade vi påskafton (en dag efter jag vet), och tror ni inte att självaste Emma tar hem segern om titeln som ÄGGMÄSTARE 2010. Helt fantastiskt.

Dag 3, Måndag.
Denna dag började med att vi åkte ut med en båt på det vackra blåa havet och iväg till en stad lite längre bort på ön vid namn Puerto de Mogan. Där matade vi fiskar, gick vid havet och vid alla båtar. Jag fick också besöka den otroligt kända platsen, där jag, för väldigt många år sedan, åt min första godisbit. Aaah, det är som om jag nästan kan komma ihåg det själv. Vilket jag inte gör eftersom att jag var såpass liten.
Men i alla fall, vi fick ätit god mat och sedan begav vi oss mot stranden där vi låg och pressade en stund innan vi tog bussen hem till Puerto Rico. Väl där, så bytte vi om, duschade och drog ut till ett ganska stort shoppingcenter utomhus där vi åt middag på en god restaurang och hittade en och en annan spelhall och väskaffärer. Mycket trevligt.

Dag 4, Tisdag.
Idag tog vi oss till ett annat hotell och lånade deras pool. Men det var inte vilket hotell som helst, uten ett som jag praktiskt taget har växt upp på under min lilla barndom på 7-11 år. Då vi åkte dit säkert 3 år i rad eller något liknande. Så poolen hade jag badat i innan, haha kändes nästan lite hemma att vara där, på något konstigt sätt, men vi tog en cola i baren också och sedan traskade vi vidare till stranden. Där åt vi god mat och stekte oss en stund i solen innan vi gick hemmåt en stund och tog siesta innan kvällens strapatser som vi också spenderade på shoppinhcentret där Sara fick en fin fläta i håret också, efter att vi snabbt hittat en restaurang eftersom att pappa var tvungen att kolla på fotboll. Haha.

Dag 5, Onsdag.
Idag blev det en dag på stranden, igen. Haha, men det fanns inte så mycket annat att göra och det var så sjukt varmt, så det var ju väldigt passande. Fint blir det när man ska sola och har bränt sig också, med olika klädesplagg på de brända delarna av kroppen, eller i vissa fall, få sitta under ett parasoll. Haha, men vi har ju roligt i alla fall!
På kvällen åt vi vid en restaurang precis vid havet. Det var sjukt mysigt, och god mat också. Sånt gillar vi. På menyn hittade vi även rätten "Skrynklig Potatis" vilket väclte många konstiga tankar i Familjen Granns huvuden. Det visade sig sedan att det var Kanariska Potatisar, haha, översättaren hade väl haft ganska roligt.

Dag 6, Torsdag.
Vi besökte också Puerto de Mogan, precis som under måndagen. Det var lika fint som när vi lämnade det och vi matade fiskarna i hamnen igen, haha dom måste gilla oss.
På tal om fiskar så beställde mamma och pappa in Tapas, viket är spanska smårätter på en fin tallrik, och där fanns en smårätt som vi alla var tvugna att testa. (Eller, jag ville inte, men ville inte helelr klassas som en fegis) Det var småfiskar, typ grillade, med ögonen och skinnet kvar och allt. Man skulle tydligen äta upp alltihop, jag tog ett bett på haöva bakdelen av fisken, typ dränkt i vitlökssås. Men jag testade i alla fall.
Sedan åkte vi hem och badade vid poolen en stund innan vi drog ut på stan och åt middag. Även denna dag hittade vi något lite läskigt på en meny. Oxfile med blåbärssås. Vi testade det inte, men det verkade ju ganska mysko.
När vi begav oss hemmåt så gick vi vid stranden, där vi tittade ner och såg ett sjukt galet coolt sandslott, eller vad man nu ska kalla det. Som föreställde Jesus och Maria, vad vi trodde. Orka att folk gör så fina saker av sand. Jaja, det finns väl kreativa människor i världen också.

Dag 7, Fredag.
Åh, sista dagen, vad ska man hitta på? Pappa, Mathias och Sara åkte till ett vattenland hela dagen, medans jag och Mamma gick till stranden och njöt det sista av solen och värmen. Vi åt übergod mat och sedan gick vi hemmåt igen efter en liten stund till på stranden. Väl hemma, så låg vi vid poolen en stund innan de andra tre dök upp vid 6. Då gick vi ut på stan för sista gången och åt på köpcentret igen. Mycket trevligt, mycket god mat, och efterrätt för de som orkade. Mmmm! Nördarna hittade ju självklart en spelhall också. Haha dom luktar sig till dem.

Dag 8, Lördag.
Lördag, dagen D, vi tog ett sista farväl av den vckra utsikten från hotellet och sedan bagav vi oss mot flygplatsen. Där åt vi på Burgerking och tittade lite i dyra affärer innan vi satte oss på planet och åkte och åkte. På hemresan visades det Ice Age 3 och Natt på museet 2. Haha, roliga filmer, mycket skratt. Jag tror jag också kanske, lyckades somna en stund också, efter att ha sett solnedgånngen från ovan molnen.