Skaffa ett vitt Hollywood-smile hemma med samma metod som tandläkarna använder. Köp din hemmatandblekning online nu!

En dag med 9b1

Onsdag. Det betyder Spanska klockan kvart över 8.
Kerstin hade fortfarande influensa så vi hade Nils. En kul prick det där, men ändå ganska störande..
Han kunde såklart ingen spanska utan bara franska, tyska och tydligen italienska. Han var väldigt kär i Italien, det var typ det enda han snackade om. Men lite lärde vi oss i alla fall, ja åtminstånde vad ost heter på italienska. Fast just nu ha jag förträngt det.
Efter spanskan (italienskan?) hade vi gympa och Carro hade egen lektion. Hon måste ha lyckats bra för jag tyckte att gympan var kul, vilket jag väldigt sällan gör. Det var ju Volleyboll igen och mitt lag ägde ju ut alla (2) andra lagen. Fast kanske inte tack vare mig, hö hö.
Sedan var det matte, alla är alltid hungriga på den matten. Inte kul, speciellt inte när det är något så mumsigt som spagetti & köttfärssås som man nästan kan känna luten av ända till klassrummet. Men för att göra lektionen lite mer spännande så att man slipper sitta och tänka på mat och nästan avlida så snodde jag Olivias fodral till Ipoden och la den under Annies bok, Annie såg och var med mig på noterna. Eftersom tt jag inte är speciellt smidig och tyst så såg ju såklart Olivia att det var jag som tog fodralet men inte att jag la det under Annies bok, så där låg jag steget före.
Lektionen gick och lite då och då kollade annie och jag finurligt på varandra medans Oliven letade efter fodalet. Sedan stack Annie och hennes bänkpolare iväg och då frågade Olivia vem som var förrädaren.
Jag pekdde på Annis bok och Olivia hittade fodralet. Då var leken slut, trodde dom ja.
''Göm fodralet så att Annie tror att hon har slarvat bort det!" Utbrast jag plötsligt. Vissa påstår att jag är så snäll, men ibland har jag mina stunder.
Olivia kastade det bakom sig precis innan Annie kom tillbaka in i rummet. Nu var leken igång igen. Johanna och Sofie var åskådare för hela planen men lovade inte att berätta något. Lektionen gick ytterligare lite till, tills den äntlgen var slut. Då Olivia säger;
"Åååh var ä mitt fodral??" (ganska tillgjort..)
Och då säger Johanna, utan att tänka efter: " Men Olivia du kastade ju det bakom dig fö..."
Jag säger åt henne att vara tyst. Nu när planen gått så långt kunde inget gå förlorat.
Annie verkade inte lyssnat på Johanna, som tur var och lyfte på böckerna. Förvånad som hon blev, kollade hon på mig och jag kollade tillbaka.
'' Den låg här under''
Alla kollade på henne och började leta. Jag kunde inte låta bli att småfnissa lite. För att lyckas med onda planer är inte vad jag gör varje dag.
Vi går ut ur klassrummet, utan att ''veta'' vart fodralet hade tagit vägen. Olivia hade precis tagit med det i handen efter att de andra hade gått. Jag var så upprymd av ondska att jag hade glömt av att jag var hungrig. I bamba satt vi och ''funderade'' vart fodralet kunde ha tagit vägen. Tills alla blev galna och Olivia berättade att hon hade det hela tiden.
Hahaha. Ond plan alá Emma.

Men dagen är inte över. Vi har hela eget arbete lektionen kvar och där gör vi ju SÅ mycket.
Kom in och ser att  vi har Nils som vikarie igen. Han är mitt uppe i uppropet och då kommer Hassan in i klassrummet.
Nils: " Jasså, här kommer man sent"
Hassan: '' Men dom höll fast mig där ute så jag inte kunde komma låss och Jocke tafsa mig på röven''
Nils: '' Man kan faktiskt säga tog mig på baken''

Jag spenderade lektionen i studiehallen och gjorde faktisk en So läxa OCH ringde tandläkaren. Slå den om du kan!
Sen stod jag och Johanna vid bussen och snacka skånska.
"De gåoente å vao segare än en snigel i rulaotor"

En helt vanlig Onsdag. Oj va långt det blev! Jajaja. Grattis till den som orkde läsa allt..
Tjosan.
 
(det kanske kommer bilder senare)

Köp hem tandblekning online för bara 299:-


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Köp hem tandblekning online för bara 299:-