Skaffa ett vitt Hollywood-smile hemma med samma metod som tandläkarna använder. Köp din hemmatandblekning online nu!

Stockholm 13-14 februari

Jag antar att jag får skriva om min resa till stockholm med. Som jag fick i föderlsedagspresent. Här kommer den;

Dag 1, 13 februari, min födelsedag.
Jag väcks av vacker födelsedagssång en stund efter klockan 6 på morgonen. Då är jag tvungen att gå upp och göra mig klar inför stockholmsresan med mor min samma dag, 2 timmar senare. På Centralstationen köper vi varm choklad och Chailatte, varma mackor och en mer. Sedan går tåget kvart i 9 mot Stockholm C.
Tåget tar 3 timmar, ganska precis, och när vi kommer fram så äter vi lunch på Taco bar, väldigt mumsigt. Precis brevid ligger en stor godisaffär med godis för 5.90/hg. Vem säger emot ett sådamt erbjudande? Inte vi i alla fall, vi köpte godis för 25:- som räckte så gott som båda dagarna. Här var en bild jag tog in i godisaffären;

Och det var bara ena sidan av affären...

Sedan går vi vidare till hotellet, ett fint hotell lite utanför city, där vi lämnar väskorna och går ut för att shoppa loss! Sammarlagt under fredag & lördag samlar jag på mig 19 plagg.
~ 2 linnen
~ 4 t-shirtar
~ 5 långärmade t-shirtar
~ 1 sjal
~ 1 kjol
~ 1 klänning
~ 1 skjorta
~ 2 cardigans
~ 1 kofta
~ underkläder

inte illa pissat.
Vi fikar under tiden och när vi är påväg hem så får vi syn på dessa konstiga filurer;;

De bara gick förbi, utan skyltar eller något. Så vi fattade ingenting..

Vi kom till hotellet, bytte om och gick för att äta middag på en tapas resteurang. Mums. Fast jag åt inte änns tapas, jag tog en pastarätt, jättemumsig!
Efter maten blev det en komedi teater. Mycket skratt, bl.a. så var hon mamman i SvenssonSvensson med. Kulkul!
Sen var det läggdags och vi gick hem & sov sött vi våra sängar tills vi..

Dag 2, 14 februari, alla hjärtans dag.
..Vaknade vid 9 när larmet gick igång. Man vaknar alltid med ett leénde på läpparna till min väckningssignal. Det är Johanna som säger ett minnesvärt citat ur filmen ''Bombay dreams''.
Vid frukosten på hotellet så träffade vi på, vad vi kallade honom, en ägg-man. Han gick och tog frukost vid buffen, tog 1 macka och fyra ägg på tallriken. Medans han äter och vi pratar på så hämtar han 2 till. Lite innan vi skulle gå så tog han fyra till! Det blir 10 ägg! mums?

Efter ägg frukosten (jag åt inga ägg) så bar det av till Musikalen - High School Musical. Skådespelarna var superduktiga, dansade och sjöng som aldrig förr.
Efter det så drack vi lite festis och fortsatte shoppingen. Kulkul!
Kvällen kom och vi åt middag på Pizza hut, innan vi gick på tåget hem mot Göteborg. Tåget gick 19.10 och tog 3 timmar det också. Så där satt jag och missade melodifestivalen, jag som hade velat se Måns i alla fall. Men jag (försökte) lyssna på den. Ibland är det bra med skillade mobiler med radio. Men eftersom att tåget gick i 300 km/timmen så var det ganska dålig mottagning. Så jag fick sitta och byta kanal hela tiden och försöka röra mobilen runt för att hitta mottagningen..

Men tillslut kom vi hem och jag gick nästan och sov direkt, väldigt trött i benen.
Men dagarna var kul!

Harebäst!

Köp hem tandblekning online för bara 299:-


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Köp hem tandblekning online för bara 299:-